Преди 20 години интернет осъществи революция в компютърния свят. През следващите няколко години това ще се случи и при автомобилите. Bosch вече превръща автомобила в активен участник в глобалната мрежа, съобщи агенция Speed Press.
Очарованието на дигиталния свят ще бъде пренесено на пътя и това ще донесе много предимства за шофьорите - ще се увеличат комфортът, сигурността и ефективността при пътуване.
Стратегическа цел 1: Интернет влиза в автомобила
Свързването в комуникационна мрежа е на път да се превърне в мегатренд в автомобилната индустрия, тъй като дигитализацията променя живота на все повече хора. Автомобилът също ще се превърне във важен елемент от цифровата вселена. Ето защо инженерите от Bosch работят по интуитивни и интелигентни решения в тази посока. Сред тях е MySpin - система, която перфектно интегрира iPhone и смартфоните с Android в автомобила. Екранът на мобилното устойство се „пренася" на централния дисплей на автомобила. По този начин приложенията се използват много по-лесно, сигурно и удобно. Бош свързва автомобила с интернет и без мобилен телефон. Модерните навигационни системи с лекота откриват например ресторантите и кафенетата в близост до всяка дестинация. Със сервизните услуги на Бош шофьорите на електромобили ще си спестят усилията да търсят най-близката зареждаща станция, тъй като навигацията ще ги отведе направо там. Ще можете и да си резервирате най-близкото място за паркиране и да го намерите бързо.
Стратегическа цел 2: Автомобилът влиза в интернет
Трафикът на данни в автомобила няма да е еднопосочен. Превозните средства не само ще ползват информация от интернет, но и ще подават данни към обкръжението си - така Bosch превръща автомобилите в част от интернет. Самите автомобили на бъдещето ще бъдат „сензори", които ще събират информация за обкръжението си и ще я обменят помежду си или със сървър. Така наречените Floating Car Data - данни за движещия се автомобил, са необходими за получаването на високодинамични карти и подобряване на пътната безопасност. Например шофьорът вижда пред себе си само един завой, но навигацията вече знае, че след него има заледен участък или че ще попадне в опашката на задръстването.
Стратегическа цел 3: Автомобилът става част от „интернет на продуктите и услугите"
Един голям град с цялата си инфраструктура може да бъде свързан в комуникационна мрежа, за да се гарантира оптимална мобилност. Платформите на Bosch за мобилни услуги дават възможност на компаниите за обществен транспорт и на фирмите за отдаване под наем на автомобили, електромобили и е-bikes да изработват комбинирани оферти за различни маршрути. Ако искате да достигнете по-труднодостъпна дестинация, можете например да пътувате с влак или автобус, докъдето позволява инфраструктурата, а след това да продължите с автомобил във вашата посока, като си поделите разходите с други пътници. Софтуерните платформи на Бош вече управляват инфраструктурата на големите проекти по електротранспорта. Един от примерите е Hubject, роуминг системата за зарядни колонки за електромобили. С нея клиентите могат да зареждат колите си на станции на различни фирми и да заплащат услугата заедно със сметката си за ток. Бош работи и по много други проекти. С „Truck Secure Parking" - „Сигурен паркинг за камиони", могат онлайн да се резервират паркоместа покрай магистралите. Всички паркинги са с видеонаблюдение и са свързани с телефонна централа на Бош, така че безопасността на водачите и товарите е гарантирана.
Bosch смята, че за свързването на автомобила с комуникационна мрежа има глобален пазар - както производителите, така и крайните клиенти в цял свят са силно заинтересовани. Автоматизираните и свързани с комуникационни мрежи автомобили могат да подобрят трафика с 80% и да осигурят безопасна и удобна мобилност на възрастните хора.
Проучванията показват, че броят на жертвите при пътнотранспортни произшествия ще се намали с 90%, когато автомобилите станат по-автономни (в посока автоматизирано шофиране). За свързването на превозните средства с интернет Бош работи в тясно сътрудничество с глобалните автомобилни концерни и с иновативни фирми от други браншове от Европа, Северна Америка и Азия.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.16 | ▲0.02% |
USDJPY | 144.90 | ▲0.14% |
GBPUSD | 1.35 | ▼0.15% |
USDCHF | 0.81 | ▼0.09% |
USDCAD | 1.36 | ▼0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 593.00 | ▼0.10% |
S&P 500 | 6 053.62 | ▼0.01% |
Nasdaq 100 | 22 032.70 | ▲0.06% |
DAX 30 | 23 515.10 | ▼0.88% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 106 470.00 | ▼0.27% |
Ethereum | 2 570.74 | ▲1.27% |
Ripple | 2.22 | ▼0.37% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.24 | ▼0.92% |
Петрол - брент | 74.28 | ▲2.40% |
Злато | 3 382.84 | ▼0.56% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 541.12 | ▲0.91% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.64 | ▲0.03% |
Germany Bund 10 Year | 130.67 | ▲0.05% |
UK Long Gilt Future | 92.54 | ▼0.13% |