Преди 20 години интернет осъществи революция в компютърния свят. През следващите няколко години това ще се случи и при автомобилите. Bosch вече превръща автомобила в активен участник в глобалната мрежа, съобщи агенция Speed Press.
Очарованието на дигиталния свят ще бъде пренесено на пътя и това ще донесе много предимства за шофьорите - ще се увеличат комфортът, сигурността и ефективността при пътуване.
Стратегическа цел 1: Интернет влиза в автомобила
Свързването в комуникационна мрежа е на път да се превърне в мегатренд в автомобилната индустрия, тъй като дигитализацията променя живота на все повече хора. Автомобилът също ще се превърне във важен елемент от цифровата вселена. Ето защо инженерите от Bosch работят по интуитивни и интелигентни решения в тази посока. Сред тях е MySpin - система, която перфектно интегрира iPhone и смартфоните с Android в автомобила. Екранът на мобилното устойство се „пренася" на централния дисплей на автомобила. По този начин приложенията се използват много по-лесно, сигурно и удобно. Бош свързва автомобила с интернет и без мобилен телефон. Модерните навигационни системи с лекота откриват например ресторантите и кафенетата в близост до всяка дестинация. Със сервизните услуги на Бош шофьорите на електромобили ще си спестят усилията да търсят най-близката зареждаща станция, тъй като навигацията ще ги отведе направо там. Ще можете и да си резервирате най-близкото място за паркиране и да го намерите бързо.
Стратегическа цел 2: Автомобилът влиза в интернет
Трафикът на данни в автомобила няма да е еднопосочен. Превозните средства не само ще ползват информация от интернет, но и ще подават данни към обкръжението си - така Bosch превръща автомобилите в част от интернет. Самите автомобили на бъдещето ще бъдат „сензори", които ще събират информация за обкръжението си и ще я обменят помежду си или със сървър. Така наречените Floating Car Data - данни за движещия се автомобил, са необходими за получаването на високодинамични карти и подобряване на пътната безопасност. Например шофьорът вижда пред себе си само един завой, но навигацията вече знае, че след него има заледен участък или че ще попадне в опашката на задръстването.
Стратегическа цел 3: Автомобилът става част от „интернет на продуктите и услугите"
Един голям град с цялата си инфраструктура може да бъде свързан в комуникационна мрежа, за да се гарантира оптимална мобилност. Платформите на Bosch за мобилни услуги дават възможност на компаниите за обществен транспорт и на фирмите за отдаване под наем на автомобили, електромобили и е-bikes да изработват комбинирани оферти за различни маршрути. Ако искате да достигнете по-труднодостъпна дестинация, можете например да пътувате с влак или автобус, докъдето позволява инфраструктурата, а след това да продължите с автомобил във вашата посока, като си поделите разходите с други пътници. Софтуерните платформи на Бош вече управляват инфраструктурата на големите проекти по електротранспорта. Един от примерите е Hubject, роуминг системата за зарядни колонки за електромобили. С нея клиентите могат да зареждат колите си на станции на различни фирми и да заплащат услугата заедно със сметката си за ток. Бош работи и по много други проекти. С „Truck Secure Parking" - „Сигурен паркинг за камиони", могат онлайн да се резервират паркоместа покрай магистралите. Всички паркинги са с видеонаблюдение и са свързани с телефонна централа на Бош, така че безопасността на водачите и товарите е гарантирана.
Bosch смята, че за свързването на автомобила с комуникационна мрежа има глобален пазар - както производителите, така и крайните клиенти в цял свят са силно заинтересовани. Автоматизираните и свързани с комуникационни мрежи автомобили могат да подобрят трафика с 80% и да осигурят безопасна и удобна мобилност на възрастните хора.
Проучванията показват, че броят на жертвите при пътнотранспортни произшествия ще се намали с 90%, когато автомобилите станат по-автономни (в посока автоматизирано шофиране). За свързването на превозните средства с интернет Бош работи в тясно сътрудничество с глобалните автомобилни концерни и с иновативни фирми от други браншове от Европа, Северна Америка и Азия.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.12 | ▲0.45% |
USDJPY | 142.58 | ▼0.10% |
GBPUSD | 1.33 | ▲0.60% |
USDCHF | 0.85 | ▼0.04% |
USDCAD | 1.36 | ▼0.37% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 438.90 | ▲1.77% |
S&P 500 | 5 775.04 | ▲1.00% |
Nasdaq 100 | 20 077.80 | ▲1.59% |
DAX 30 | 19 145.10 | ▲1.15% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 63 226.40 | ▲2.33% |
Ethereum | 2 462.78 | ▲3.68% |
Ripple | 0.59 | ▲0.73% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.08 | ▲2.47% |
Петрол - брент | 73.94 | ▲1.45% |
Злато | 2 589.02 | ▲1.17% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 565.12 | ▼1.81% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 114.88 | ▲0.01% |
Germany Bund 10 Year | 134.27 | ▲0.11% |
UK Long Gilt Future | 100.48 | ▲0.22% |