Снимка: iStock
Stellantis (STLA) ще си партнира с китайския производител на батерии Contemporary Amperex Technology Co. или CATL, за да отвори фабрика за батерии за електромобили в Европа.
Автомобилният производител подписа необвързващ меморандум за разбирателство или MoU с CATL за локализиране на доставките на литиево-железни фосфатни батерии и клетки за захранване на производството на EV на автомобилния производител в Европа. Това идва след нов доклад на Goldman Sachs, който прогнозира, че цените на батериите за EV ще паднат с колосалните 40% до 2025 г.
Цените на батериите за електрически автомобили започнаха да се понижават след временно покачване заедно с инфлацията. И изглежда, че те се връщат по-бързо от очакваното, според нови данни на Goldman Sachs.
Революцията на електромобилите беше активирана от цените на литиевите батерии, които спаднаха значително в продължение на две десетилетия, но тенденцията беше прекъсната през последните няколко години, като цените всъщност се покачиха на фона на скока в цената на някои метали и общата инфлация.
Сега се връщаме към спад на цената и потенциално по-бърз такъв, според пазарните анализатори на американската инвестиционна банка. Goldman Sachs актуализира своята прогноза за цената на батерията и отбеляза, че цените започват да падат отново.
Goldman Sachs Research вече очаква цените на батериите да паднат до 99 долара за киловатчас (kWh) капацитет за съхранение до 2025 г. – 40% намаление спрямо 2022 г. (предишната прогноза беше за 33% спад).
Експертите на банката изчисляват, че почти половината от спада ще дойде от намаляващите цени на суровините за електромобили като литий, никел и кобалт. Сега се очаква цените на батериите да падат средно с 11% на година от 2023 до 2030 г., пише Никхил Бхандари, съръководител на Азиатско-тихоокеанските изследвания за природните ресурси и чистата енергия на Goldman Sachs Research, в доклада на екипа.
Фирмата смята, че през 2024 г. предстои особено голям спад на цените:
Важно е да се отбележи, че Goldman Sachs разглежда цената на ниво пакет, а не на ниво клетка.
На ниво пакет, цените варират значително в индустрията на EV, тъй като автомобилните производители имат много различни начини за производство на батерийни пакети.
„Намаляването на разходите за батерии може да доведе до по-конкурентно ценообразуване на електромобили, по-широко възприемане от потребителите и по-нататъшен растеж на общите адресируеми пазари за електромобили и батерии“, коментира още Бхандари.
Това трябва да направи следващите няколко години много интересни в автомобилната индустрия.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.17 | ▲0.55% |
USDJPY | 147.40 | ▼0.67% |
GBPUSD | 1.35 | ▲0.52% |
USDCHF | 0.80 | ▼0.87% |
USDCAD | 1.38 | ▲0.13% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 443.20 | ▼0.55% |
S&P 500 | 6 485.88 | ▼0.47% |
Nasdaq 100 | 23 669.70 | ▼0.17% |
DAX 30 | 23 674.00 | ▼0.74% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 111 067.00 | ▲0.38% |
Ethereum | 4 316.78 | ▲0.24% |
Ripple | 2.82 | ▲0.41% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 61.96 | ▼2.13% |
Петрол - брент | 65.60 | ▼1.86% |
Злато | 3 586.64 | ▲0.97% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 519.62 | ▲0.03% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 113.36 | ▲0.41% |
Germany Bund 10 Year | 129.03 | ▲0.37% |
UK Long Gilt Future | 91.58 | ▲1.42% |