Снимка: iStock
Stellantis (STLA) ще си партнира с китайския производител на батерии Contemporary Amperex Technology Co. или CATL, за да отвори фабрика за батерии за електромобили в Европа.
Автомобилният производител подписа необвързващ меморандум за разбирателство или MoU с CATL за локализиране на доставките на литиево-железни фосфатни батерии и клетки за захранване на производството на EV на автомобилния производител в Европа. Това идва след нов доклад на Goldman Sachs, който прогнозира, че цените на батериите за EV ще паднат с колосалните 40% до 2025 г.
Цените на батериите за електрически автомобили започнаха да се понижават след временно покачване заедно с инфлацията. И изглежда, че те се връщат по-бързо от очакваното, според нови данни на Goldman Sachs.
Революцията на електромобилите беше активирана от цените на литиевите батерии, които спаднаха значително в продължение на две десетилетия, но тенденцията беше прекъсната през последните няколко години, като цените всъщност се покачиха на фона на скока в цената на някои метали и общата инфлация.
Сега се връщаме към спад на цената и потенциално по-бърз такъв, според пазарните анализатори на американската инвестиционна банка. Goldman Sachs актуализира своята прогноза за цената на батерията и отбеляза, че цените започват да падат отново.
Goldman Sachs Research вече очаква цените на батериите да паднат до 99 долара за киловатчас (kWh) капацитет за съхранение до 2025 г. – 40% намаление спрямо 2022 г. (предишната прогноза беше за 33% спад).
Експертите на банката изчисляват, че почти половината от спада ще дойде от намаляващите цени на суровините за електромобили като литий, никел и кобалт. Сега се очаква цените на батериите да падат средно с 11% на година от 2023 до 2030 г., пише Никхил Бхандари, съръководител на Азиатско-тихоокеанските изследвания за природните ресурси и чистата енергия на Goldman Sachs Research, в доклада на екипа.
Фирмата смята, че през 2024 г. предстои особено голям спад на цените:
Важно е да се отбележи, че Goldman Sachs разглежда цената на ниво пакет, а не на ниво клетка.
На ниво пакет, цените варират значително в индустрията на EV, тъй като автомобилните производители имат много различни начини за производство на батерийни пакети.
„Намаляването на разходите за батерии може да доведе до по-конкурентно ценообразуване на електромобили, по-широко възприемане от потребителите и по-нататъшен растеж на общите адресируеми пазари за електромобили и батерии“, коментира още Бхандари.
Това трябва да направи следващите няколко години много интересни в автомобилната индустрия.
Още по темата:
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.17 | ▼0.02% |
| USDJPY | 155.91 | ▲0.08% |
| GBPUSD | 1.34 | ▼0.02% |
| USDCHF | 0.80 | ▲0.01% |
| USDCAD | 1.38 | ▼0.07% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 48 859.40 | ▼0.66% |
| S&P 500 | 6 889.12 | ▼1.06% |
| Nasdaq 100 | 25 464.60 | ▼1.79% |
| DAX 30 | 24 238.10 | ▼0.57% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 88 434.60 | ▼2.03% |
| Ethereum | 3 075.75 | ▼1.27% |
| Ripple | 1.99 | ▼1.72% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 57.32 | ▼0.68% |
| Петрол - брент | 61.20 | ▼0.62% |
| Злато | 4 300.00 | ▲0.57% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 529.12 | ▼0.82% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.22 | ▼0.17% |
| Germany Bund 10 Year | 127.44 | ▼0.03% |
| UK Long Gilt Future | 92.67 | ▼0.37% |