Снимка: iStock
Stellantis (STLA) ще си партнира с китайския производител на батерии Contemporary Amperex Technology Co. или CATL, за да отвори фабрика за батерии за електромобили в Европа.
Автомобилният производител подписа необвързващ меморандум за разбирателство или MoU с CATL за локализиране на доставките на литиево-железни фосфатни батерии и клетки за захранване на производството на EV на автомобилния производител в Европа. Това идва след нов доклад на Goldman Sachs, който прогнозира, че цените на батериите за EV ще паднат с колосалните 40% до 2025 г.
Цените на батериите за електрически автомобили започнаха да се понижават след временно покачване заедно с инфлацията. И изглежда, че те се връщат по-бързо от очакваното, според нови данни на Goldman Sachs.
Революцията на електромобилите беше активирана от цените на литиевите батерии, които спаднаха значително в продължение на две десетилетия, но тенденцията беше прекъсната през последните няколко години, като цените всъщност се покачиха на фона на скока в цената на някои метали и общата инфлация.
Сега се връщаме към спад на цената и потенциално по-бърз такъв, според пазарните анализатори на американската инвестиционна банка. Goldman Sachs актуализира своята прогноза за цената на батерията и отбеляза, че цените започват да падат отново.
Goldman Sachs Research вече очаква цените на батериите да паднат до 99 долара за киловатчас (kWh) капацитет за съхранение до 2025 г. – 40% намаление спрямо 2022 г. (предишната прогноза беше за 33% спад).
Експертите на банката изчисляват, че почти половината от спада ще дойде от намаляващите цени на суровините за електромобили като литий, никел и кобалт. Сега се очаква цените на батериите да падат средно с 11% на година от 2023 до 2030 г., пише Никхил Бхандари, съръководител на Азиатско-тихоокеанските изследвания за природните ресурси и чистата енергия на Goldman Sachs Research, в доклада на екипа.
Фирмата смята, че през 2024 г. предстои особено голям спад на цените:
Важно е да се отбележи, че Goldman Sachs разглежда цената на ниво пакет, а не на ниво клетка.
На ниво пакет, цените варират значително в индустрията на EV, тъй като автомобилните производители имат много различни начини за производство на батерийни пакети.
„Намаляването на разходите за батерии може да доведе до по-конкурентно ценообразуване на електромобили, по-широко възприемане от потребителите и по-нататъшен растеж на общите адресируеми пазари за електромобили и батерии“, коментира още Бхандари.
Това трябва да направи следващите няколко години много интересни в автомобилната индустрия.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.13 | ▲0.09% |
USDJPY | 144.98 | ▼0.29% |
GBPUSD | 1.33 | ▼0.11% |
USDCHF | 0.83 | ▼0.25% |
USDCAD | 1.38 | ▼0.20% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 41 403.30 | ▲1.40% |
S&P 500 | 5 704.88 | ▲1.64% |
Nasdaq 100 | 20 182.80 | ▲1.97% |
DAX 30 | 23 257.60 | ▲2.33% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 342.00 | ▼0.61% |
Ethereum | 1 826.73 | ▼0.88% |
Ripple | 2.20 | ▼0.37% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 58.40 | ▼0.92% |
Петрол - брент | 61.46 | ▼0.68% |
Злато | 3 241.17 | ▲0.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 543.38 | ▲2.24% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.24 | ▼0.68% |
Germany Bund 10 Year | 130.89 | ▼0.76% |
UK Long Gilt Future | 92.86 | ▼0.46% |