Снимка: iStock
Неизвестен китайски производител на батерии започна да поставя натриево-йонни батерии в пътнически автомобили, като потенциално бележи началото на голяма промяна в производството на батерии и на пазара за достъпни пътнически електрически превозни средства (EV).
Производителят на батерии Hina Battery днес представи три клетъчни продукта с натриево-йонни батерии и обяви партньорство с Anhui Jianghuai Automobile Group Corp (JAC), която направи един от моделите си първият с натриево-йонни батерии.
Hina Battery и Sehol – съвместна марка между JAC и Volkswagen Anhui – съвместно построиха тестово превозно средство с натриево-йонни батерии, базирано на модела Sehol E10X на последния.
Тестовото превозно средство има батерия с капацитет 25 kWh и енергийна плътност 120 Wh/kg. Моделът има пробег от 252 км и поддържа бързо зареждане от 3C до 4C. Батерията използва клетки с енергийна плътност от 140 Wh/kg.
Натриево-йонните батерии са вид технология за презареждащи се батерии, която е подобна на литиево-йонните батерии, но използва натриеви йони (Na+) вместо литиеви йони (Li+) за съхранение на енергия. Натрият е по-богат и по-евтин елемент от лития, което прави натриево-йонните батерии потенциална алтернатива на литиево-йонните батерии.
Подобно на литиево-йонните батерии, натриево-йонните батерии имат два електрода (анод и катод) и електролитен разтвор. По време на зареждането натриевите йони се извличат от катода и преминават през електролитния разтвор към анода, където се съхраняват. По време на разреждането натриевите йони се връщат през електролита към катода, генерирайки електрическа енергия.
Едно предимство на натриево-йонните батерии е техният потенциал за по-ниска цена, тъй като натрият е по-изобилен и е по-евтин от лития. Те също имат потенциала да осигурят по-висока енергийна плътност от другите видове акумулаторни батерии, което означава, че могат да съхраняват повече енергия на единица тегло или обем. Освен това натриево-йонните батерии могат да се използват в подобни приложения като литиево-йонните батерии, като например в преносима електроника, електрически превозни средства и системи за съхранение на възобновяема енергия.
Въпреки това, натриево-йонните батерии са все още в ранен етап на развитие и са изправени пред няколко предизвикателства. Едно предизвикателство е, че натриевите йони са по-големи от литиевите йони, което може да затрудни ефективното съхраняване и освобождаване на енергия. Освен това производителността и продължителността на живота на натриево-йонните батерии в момента са по-ниски от тези на литиево-йонните батерии. Независимо от това, текущите усилия за изследване и развитие са насочени към подобряване на производителността и намаляване на цената на натриево-йонните батерии и те имат потенциал да се превърнат във важна технология за съхранение на енергия в бъдеще.
Още по темата:
Искате да скъсявате щатски индекси? Ето как да го направите по-добре...
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▲0.05% |
USDJPY | 153.77 | ▲0.07% |
GBPUSD | 1.29 | ▲0.12% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.36% |
USDCAD | 1.38 | ▲0.14% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 40 808.80 | ▲1.34% |
S&P 500 | 5 493.88 | ▲0.79% |
Nasdaq 100 | 19 151.20 | ▲0.68% |
DAX 30 | 18 570.10 | ▲1.04% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 67 976.20 | ▲0.08% |
Ethereum | 3 267.21 | ▼0.27% |
Ripple | 0.60 | ▼0.55% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 76.44 | ▼2.34% |
Петрол - брент | 79.66 | ▼2.17% |
Злато | 2 387.14 | ▲1.01% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 523.38 | ▼2.68% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.22 | ▲0.30% |
Germany Bund 10 Year | 132.70 | ▲0.25% |
UK Long Gilt Future | 98.18 | ▲0.33% |