Снимка: iStock
“Шелли Груп” изнесе резултатите си за първите девет месеца на годината. Съгласно данните, консолидираните оперативни приходи на компанията, се увеличават с 49.3% до 44.1 млн. евро (86.3 млн. лв.). Печалбата преди лихви, данъци нараства с 68.6 % до 11.9 млн. евро (23.2 млн. лв.).
Нетната печалба на ниво Група се увеличава с 65.6% до 9.9 млн. евро (19.4 млн. лв.). Ръст на потребителската база в Shelly cloud се повишава с 62.5% до 1,1 млн. за деветте месеца на годината, спрямо същия период на миналата година.
За цялата година, дружеството прогнозира ръст на приходите от 51.0% до 72,0 млн. евро и увеличение на печалбата преди лихви и данъци (EBIT) с поне 63.5% до над 17,0 млн. евро.
"Шелли Груп", доставчик на IoT решения и решения за интелигентна сградна автоматизация, базиранo в София, България, продължи да поддържа нивото на бизнес резултатите си, отчетени през първата половина на годината, и през третото тримесечие на 2023 г., въпреки геополитическата несигурност.
По-специално приходите от системите за осветление и управление на електроенергията показаха силен растеж. При положителна тенденция на приходите на всички целеви пазари, немскоезичните страни продължиха да имат най-голям принос за растежа, като стойността им се увеличи повече от два пъти до 22,1 млн. евро.
В резултат на засилени инвестиции в структурите за продажби и развойна дейност през предходната година, печалбата преди лихви и данъци за 9- месечието на 2023 г. (EBIT) се е увеличила с 68.6% до 11.9 млн. евро (23.2 млн. лв.). Оптимизациите в компанията, на разходи свързани с веригата за доставките и продуктовото портфолио, в голяма степен компенсират общото увеличение на разходите. Нетната печалба на ниво Група се увеличава с 65.6% до 9.9 млн. евро (19.4 млн. лв.).
С коефициент на собствения капитал от 84.6% към 30 септември 2023 г. Шелли Груп АД се радва на стабилно финансово състояние (31 декември 2022 г.: 89.0%). Неразпределената печалба нараства, но това не се отразява положително на коефициента на собствения капитал заради по значителното нарастване на търговските вземания, свързани с разширяването на дейността. Освен това върху коефициента влияние оказват и натрупаните загуби от предишни периоди, свързани с новопридобитото словенско дружество, изплащането на бонуси на служителите и изплащането на дивидент. Паричният поток от оперативна дейност през първото 9-месечието на 2023 г. е положителен, в размер на 9.6 млн. евро (18.8 млн. лв.) и отразява намалените складови наличности и нарасналите търговски вземания. С изходящ паричен поток в размер на 2.5 млн. евро (4.9 млн. лв.), същият период на предходната година се характеризираше с тенденция за повишаване на складовите наличности и увеличаване на авансовите плащания към доставчици, целящи посрещане на потенциални забавяния във веригите на доставки.
Паричните средства и паричните еквиваленти към 30 септември 2023 г. съответно нарастват до 18.1 млн. евро (35.4 млн. лв.) в сравнение с 14.4 млн. евро (28.2 млн. лв.) към 31 декември 2022 г., което осигурява достатъчна база за финансиране на по-нататъшния растеж. Потвърждаване на прогнозите за 2023 г. за текущата финансова година 2023 Съветът на директорите очаква ръст на приходите от 51.0% до 72.0 млн. евро и увеличение на EBIT с поне 63.5% до над 17.0 млн. евро.
Димитър Димитров, изпълнителен директор на „Шелли Груп“ АД, коментира развитието на продуктите:
„През деветмесечието на 2023 г. увеличихме повече от четири пъти броя на пуснатите на пазара продукти в сравнение с предходната година - до 22 устройства. И все още подготвяме изненади за четвъртото тримесечие, за да предложим на потребителите допълнителна стойност. Фокусът ни върху потребностите на потребителите и технологичното ни лидерство чрез нови функции и области на приложение се отплащат, както и разширяването на екипа ни за научноизследователска и развойна дейност. Продуктите от поколение 3 с чип Shelly трябва да бъдат пуснати на пазара през 2024 г., а продуктите от поколение 4 бихме искали да ги последват през 2025 г. По този начин продължаваме да бъдем крачка напред пред технологичните тенденции на пазара. Тази водеща роля, съчетана с много силното ни позициониране по отношение на съотношението цена-качество, винаги е била в основата на успеха на марката Shelly."
Волфганг Кирш, изпълнителен директор на „Шелли Груп“ АД, допълни за бизнес резултатите: "Въпреки геополитическата несигурност, и през третото тримесечие на 2023 г. Шелли Груп продължи да поддържа положителните бизнес резултати, отчетени през първата половина на годината. Както показва силното търсене в областта на управлението на осветлението и електроенергията, в трудни времена можем да постигаме резултати чрез постоянен фокус върху съотношението цена-качество на нашите продукти,. Същото важи и за професионалния сектор, например в партньорството с Vodafone за управление на потреблението на електроенергия в Африка или със Zendure за фотоволтаични балконски електроцентрали. Основните ни пазари се развиват чудесно, а останалата част от Европа и бизнесът ни в САЩ също показват все по-положителна тенденция. С неотдавнашното разширяване на производствените мощности сме подготвени за по-нататъшен растеж на компанията."
Още по темата:
Шелли Груп навлиза в бързо развиващия се потребителски пазар за управление на чиста енергия
Стратегията за следване на "кучетата на SOFIX" с добро представяне през 2023 г.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на пода на БФБ