Понякога най-важните сигнали на пазара не идват с фанфари, а с тишина. Именно такъв сигнал е решението на SpaceX да уведоми служителите си, че компанията навлиза в регулаторен "тих период" (quiet period) – период на мълчание, който по дефиниция предхожда първично публично предлагане. Това не е формалност, нито вътрешна бюрокрация.
Тази седмица маркира повратна точка в автомобилната история – не с иновация, а с отказ от нея. С отписването на активи за 19.5 милиарда долара от Ford и фактическото отменяне на пълната забрана за двигатели с вътрешно горене в ЕС, САЩ и Европа официално признаха, че не могат да спечелят електрическата надпревара при сегашните условия. Този стратегически вакуум оставя Китай като безспорен хегемон в технологиите на бъдещето, превръщайки компании като BYD и Xiaomi в новите господари на глобалната мобилност.
Управителят на Федералния резерв Кристофър Уолър заяви в сряда, че централната банка на САЩ все още има възможност да намали лихвените проценти на фона на опасения, че пазарът на труда се е влошил, пише "Ройтерс".
Етикетът "uninvestable" (неинвестируем), който тегнеше над Китай през последните три години, официално е свален. С пазари на акции и облигации, настроени за положителна 2025 година, и валута, която поскъпва за пръв път от 2021 г., Пекин отново е в радара на глобалните капитали. Но зад блясъка на финансовите индекси и рекордния търговски излишък от 1.1 трилиона долара се крие дълбока дихотомия: имотният сектор е в депресия, а дефлацията е най-упоритата от 70-те години насам. Големият въпрос за 2026 година е дали "бичият" пазар може да издърпа реалната икономика, или гравитацията на фундамента ще надделее.
Tesla Inc. е изправена пред потенциално спиране на продажбите в Калифорния, забавяне на производството на електрически превозни средства в САЩ и губи пазарен дял в Китай и Европа, пише "Блумбърг".
Кафето поскъпна до исторически върхове, но светът не е готов да се откаже от кофеина – просто сменя доставчика. Данните показват масивен миграционен процес: от скъпите кафенета към домашните еспресо машини и бюджетните "drive-through" опции. Докато Starbucks губи инерция, производителите на частни марки и домашни уреди преживяват ренесанс. Това е класически пример за "trading down" (преминаване към по-евтини алтернативи), диктуван от климата в Бразилия, тарифите на Тръмп и прагматизма на Gen Z.