Проведеното първично публично предлагане на Pinterest Inc оцени компанията на 12.7 милиарда долара, което бе над очакванията на пазара и признак за силен интерес към техноголичните акции, въпреки фалстарта на Lyft.
Pinterest, където потребителите дават идеи за дрехи, декор и рецепти, ще започне да се търгува на Нюйоркската фондова борса в четвъртък. Старта с акциите на компанията ще е поредния тест за пазара на първични публични предлагания и в очакване на IPO-то на Uber през следващия месец.
Lyft продаде повече акции, отколкото планираше първоначално, но при старта на търговията им, те загубиха 17% от стойността си до момента.
Ключова разлика между Pinterest и Lyft обаче бе очакванията за оценка. Lyft, която загуби 911 млн. долара миналата година, търсеше оценка до 24.3 млрд. долара в първото си публично предлагане на акции, което е по-високо от оценката за 15 млрд. долара, която бе постигнала в последния си кръг за набиране на средства през 2018 г.
От друга страна Pinterest, която загуби 63 млн. долара през изминалата година, очакваше компанията да бъде оценена под последната си оценка по време на частното набиране на капитал. Компанията привлече средства при оценка от 12.3 милиарда долара през 2017 година.
Книжата на Pinterest бяха пласирани по 19 долара, като компанията е набрала около 1.4 милиарда долара. цената бе над първоначалната оценка на компанията за между 15 и 17 долара на акция.
Фактът, че Pinterest постигна по-висока оценка в IPO, ще бъде облекчение за инвеститорите, които са участвали в предишни кръгове за набиране на средства и дава известно спокойствие на компанията преди дебюта на публичния пазар в четвъртък.
Pinterest е също така най-висококачественият компонент от списъка с американски социални мрежи от Snap Inc насам, която стана публична през 2017 г. Акциите на Snap също се оцениха добре по време на първичното предлагане, но към момента се търгуват с 30% под тази си оценка.
Инвеститорите в IPO-та обикновено очакват новите компании да надминат по представяне по-широкия пазар. Индексът следящ представянето на IPO-та през, се е повишил с 30% през тази година, спрямо ръст от 15.7 за широкия щатски S&P 500.
IPO на Pinterest и други подобни губещи компании еднорози - стартиращи компании с оценки от поне 1 милиард долара - са сериозно изпитание за инвеститорите, които търсят по-висока доходност. Защото последните трябва да претеглят възможността за изпреварващ ръст в резултатите и рисковете, пред които тези компании са изправени.
Pinterest ще се търгува под символа "PINS". Goldman Sachs & Co LLC, JPMorgan и Allen & Company са водещите мениджъри по IPO-то на Pinterest.
Още по темата:
Най-горещите IPO-та през тази седмица
Lyft се бори с проблеми в САЩ след IPO-то си
7 критични тренда за щатските пазари през 2019-та година