Младите двойки до 35 години в България търсят информация за продукти и компании в Интернет, но при противоречиви данни се доверяват повече на телевизията. Това показват резултатите от проучване „Съвременните двама" за ролите на партньорите в съвременните двойки за осигуряване на приходи, вземане на решения за покупка и в домакинството. Изследването е съвместен проект на агенция за маркетингови проучвания Ноема и PR агенция AMI Communications България.
Голяма част - 82% от младите хора в страната използват Интернет, за да се информират за марки, продукти, компании. Когато търсят информация за конкретни търговски марки и продукти, анкетираните първо проверяват в социалните мрежи (31%), онлайн търсачки (27%) и форуми (23%). Това са и трите основни места в Интернет, в които младите хора правят справки за компании. Те заявяват, че имат най-голямо доверие на независим експерт (16%), след това на "хора като тях" (14%) и едва след това на изпълнителен директор (11%).
При конкретен въпрос: на коя медия ще се доверят в най-голяма степен, ако получат противоречива информация, обаче, 50% от анкетираните до 35 години отговарят - телевизията, а 45% - на Интернет. Изследването показва, че двойките в малките градове (55%) и тези с деца (71%) гласуват по-голямо доверие на телевизията. От друга страна за младите двойки без деца до 35 години (50%) и тези в София и големите градове (49%) Интернет е по-авторитетния канал.
Според младите двойки една компания трябва на първо място да има висококачествени продукти и услуги (48%), а на второ - справедливи цени (14%). Интересен факт е, че двойките с деца до 35 години оценяват комуникацията с потребителите (13%) като по-важна от цените (9%). Анкетираните млади хора правят своята преценка за дадена марка най-вече въз основа на предишния си опит с нея (38%), качеството на продукта (26%) и препоръка от приятел (12%).
Данните от изследването показват, че младите двойки до 35 години без деца разчитат в най-голяма степен на родителите си за покриване на разходите на своето домакинство. Основна част от разходите на двойките без деца се осигуряват от близки и роднини (53%), при които живее един или двама от партньорите. Съответно, в повечето случаи родителите управляват бюджета на младата двойка (46%), купуват технологичните продукти или автомобил, който се ползва за нуждите на домакинството (62%).
По-различно е разпределението на ролите при двойките с деца. В тези домакинства водеща отговорност за покриване на разходите има мъжът (65%). Жената като цяло управлява бюджета на домакинството (45%), но покупката на технологични продукти или автомобил, който се ползва за нуждите на домакинството се финансира от мъжа (79%).
Изследването показва, че 3 от всеки 4-ма от хората до 35 години взема решение за покупка на продукти заедно с половинката си. Двойките решават заедно за по-големи по стойност покупки или такива, които се ползват съвместно като например храна, мебели, обзавеждане, място за почивка, имоти, бяла и черна техника, автомобил. Колективните решения при покупка на продукти са в значително по-голяма степен изразени при младите семейства с деца (92%) отколкото при тези без деца (65%).
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▲0.03% |
USDJPY | 155.66 | ▲0.19% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.25% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.36% |
USDCAD | 1.36 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 40 113.00 | ▲0.25% |
S&P 500 | 5 323.62 | ▲0.08% |
Nasdaq 100 | 18 621.80 | ▼0.16% |
DAX 30 | 18 802.60 | ▲0.11% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 67 147.50 | ▲0.31% |
Ethereum | 3 119.61 | ▼0.14% |
Ripple | 0.52 | ▲0.13% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 79.52 | ▲0.77% |
Петрол - брент | 83.94 | ▲0.64% |
Злато | 2 414.47 | ▲1.55% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 651.84 | ▼1.64% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.16 | ▼0.34% |
Germany Bund 10 Year | 130.68 | ▼0.47% |
UK Long Gilt Future | 97.90 | ▼0.50% |