Снимка: iStock
Покупателната способност на китайските потребители остава сравнително добра, въпреки че несигурността от пандемията на коронавирус все още продължава. Това заяви пред CNBC Тай Хуей, главен пазарен стратег в JPMorgan Asset Management.
"Въпреки че продажбите на дребно през юни бяха под очакванията на анализаторите, китайските потребители все още са в сравнително добра форма", заяви Тай Хуей.
"Остава „ключов въпроса“ дали китайските граждани „се чувстват по-комфортно“ да пътуват отново", каза Хуей, посочвайки засиления темп на резервациите за лятна ваканция за китайски туристи в страната.
"Ще видим повече признаци за възстановяване в потребителския сектор през третото тримесечие на 2020 година, особено когато някои от най-тежко засегнатите сектори и услуги се завърнат онлайн“, каза още Хуей.
Вчера Китай обяви, че икономиката на страната е нараснала с 3.2% през второто тримесечие на 2020 година в сравнение със същото на 2019 година. Анкетирани от "Ройтерс" икономисти очакваха брутният вътрешен продукт да нарасне скромно с 2.5% през тримесечието от април до юни.
Китайският БВП за първото тримесечие се сви с 6.8% през 2020 г. на годишна база, след като втората по големина икономика в света пое огромен удар от епидемията от коронавирус. Това беше първият спад на БВП в страната от 1992 г., когато започнаха официалните тримесечни данни.
Данните за ръст на БВП на Китай се проследяват като показател за здравето на втората по големина икономика в света, но много външни експерти отдавна изразяват скептицизъм относно истинността на докладите.
"Най-общо казано, националната икономика преодолява отрицателното въздействие от епидемията през първата половина постепенно и демонстрира инерция на възстановителен растеж и постепенно възстановяване, като допълнително проявява своята устойчивост и жизненост на развитието", се казва в съобщение на пресцентъра на Китайското национално статистическо бюро.
Още по темата:
Изненадващ ръст на вноса и износа на Китай
Китайските акции ще са инвестицията на следващото десетилетие