Потребителите на Android устройства в Европа вече ще имат пет опции за избор на браузър и търсачка, пише The Verge.
Решението е опит на Google да се справи с антитръстовите проблеми в Европейския съюз и предотвратяването на нови санкции.
След направен софтуерен ъпдейт, потребителите в ЕС ще имат възможност да свалят редица алтернативи на Google Search и на Chrome от магазина с приложения на Google.
Звеното на Alphabet заяви, че опциите ще варират според пазара, но Bing на Microsoft и норвежката Opera са значителни конкуренти съответно на пазара на европейските търсачки и браузъри. Промените ще помогнат на Google да избегне допълнителни глоби, след като от близо десетилетие води битка с ЕС.
Миналата година Европейската комисия (ЕК) глоби Google 4.3 млрд. евро за принуждаване на производителите на устройства предварително да инсталират търсачката и браузъра ѝ, с което ограничаваше конкуренцията. ЕС нареди на Google да промени това или е заплашена от допълнителни глоби, ако не отговори на изискването.
В края на март тази година Google въведе т.нар. "динамични имейли" в Gmail, които функционират като интерактивни уеб страници. Това означава, че Gmail става по-интерактивна, като човек например ще може да отговаря на анкети от услуги като Doodle директно от имейла, вместо да отваря връзка към отделен уебсайт. Ако получава писма от Pinterest с актуалните теми в услугата, електронната поща ще може автоматично да се обновява, така че информацията да остане актуална.
Партньори в първоначалното обновяване на Google са Doodle, Pinterest, Booking.com и някои други. От компанията обаче не казват нищо за това дали самите потребители ще могат да създават динамични имейли.
Собственият продукт на гиганта – Google Docs, ще започне да работи с новия формат по подразбиране. Така например, при споменаване в споделен документ, човек ще може да реагира директно, а Gmail ще актуализира своевременно коментарите.
Google за първи път обяви, че работи по динамичните имейли (още наречени Ускорени мобилни страници, AMP) през миналата година. В блога си сега компанията каза, че новият формат ще започне стартира за уеб от вторник, а за мобилната версия на е-пощата „скоро“. Корпоративните акунти, използващи продукта G Suite, ще могат да поискт от администраторите да включат функционалността в рамките на „следващите няколко дни“.
AMP имейлите се поддържат и от други популярни пощенски услуги като Yahoo Mail, Outlook.com и Mail.Ru. Всички такива, които се изпращат до приложение, което не поддържа формата, просто ще изглеждат като традиционно съобщение.
Още по темата:
Google пуска балоните си за интернет над Кения през 2019 г.
Google се разделя с марките AdWords и DoubleClick
Google се опитва да разшири операциите си в Китай