Комисията за финансов надзор (КФН) предлага да останат като задължителни само шестмесечния и годишния финансов отчет на публичните компания. Това е записано в мотивите към Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за публично предлагане на ценни книжа (ЗИД на ЗППЦК), публикуван за обществено обсъждане на интернет страницата на КФН до 6 юли.
Според мотивити към законопроекта, предложението за премахване на междинни тримесечни финансови отчети имаза цел да се намалят административната и финансова тежест за емитентите - малки или средни предприятия, и едновременно с това да не се допуска прилагането на двоен стандарт спрямо по-големите емитенти.
Има промяна и в срока, който емитентът е длъжен да осигури на разположение на обществеността годишния финансов отчет и годишния консолидиран финансов отчет за дейността си. Той се удължава от 5 на 10 години, като същият срок е предвиден и по отношение осигуряването на разположение на шестмесечните финансови отчети.
Основната цел на законопроекта е да се въведат в българското законодателство изискванията на няколко Директиви на ЕС:
1. Директива 2013/50/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 22 октомври 2013 г. за изменение на Директива 2004/109/ЕО на Европейския парламент и на Съвета относно хармонизиране изискванията за прозрачност по отношение на информацията за издателите, чиито ценни книжа са допуснати за търгуване на регулиран пазар, Директива 2003/71/ЕО на Европейския парламент и на Съвета относно проспекта, който следва да се публикува, когато публично се предлагат ценни книжа или когато се допускат ценни книжа до търгуване, и Директива 2007/14/ЕО на Комисията за определяне на подробни правила да прилагането на определени разпоредби от Директива 2004/1009/ЕО (Директива 2013/50/ЕС);
2. член 5 от Директива 2014/51/ЕC на Европейския парламент и на Съвета от 16 април 2014 година за изменение на Директива 2003/71/ЕО, Директива 2009/138/ЕО, Регламент (ЕО) № 1060/2009, Регламент (ЕО) № 1094/2010 и Регламент (ЕО) № 1095/2010 във връзка с правомощията на Европейския надзорен орган (Европейския орган за застраховане и професионално пенсионно осигуряване) и на Европейския надзорен орган (Европейския орган за ценни книжа и пазари) относно измененията в Директива 2003/71/ЕО;
3. член 92 от Директива 2014/65/ЕС на ЕП и на СЪВЕТА от 15 май 2014 година относно пазарите на финансови инструменти и за изменение на Директива 2002/92/ЕО и на Директива 2011/61/ЕС относно измененията в Директива 2011/61/ЕС относно лицата, управляващи алтернативни инвестиционни фондове, и за изменение на директиви 2003/41/ЕО и 2009/65/ЕО и на регламенти (ЕО) № 1060/2009 и (ЕС) № 1095/2010 (Директива 2011/61/ЕС);
Със законопроекта се осигурява прилагането в българското законодателство на следните регламенти:
1. Регламент (ЕС) № 909/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. за подобряване на сетълмента на ценни книжа в Европейския съюз и за централните депозитари на ценни книжа, както и за изменение на директиви 98/26/ЕО и 2014/65/ЕС и Регламент (ЕС) № 236/2012г.;
2. Регламент (ЕС) № 345/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 април 2013 г. относно европейските фондове за рисков капитал и Регламент (ЕС) № 346/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 април 2013 г. относно европейските фондове за социално предприемачество.
3. Регламент (ЕС) 2015/760 на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2015 година относно Европейски фондове за дългосрочни.